Meetings Week Poland 2020

Meetings Week Poland 2020

Meetings Week Poland we wrześniu, w formule hybrydowej

Ósma edycja Meetings Week Poland (MWP) – odwołana w kwietniu tego roku z powodu wynikającego z pandemii zakazu organizacji wydarzeń – odbędzie się we wrześniu, w nowej formule. Wydarzenie będzie miało charakter hybrydowy – uczestnicy będą gościć na żywo w obiektach w pięciu miastach Polski oraz za pośrednictwem internetu z dowolnego miejsca na świecie. Zagadnienia podjęte podczas MWP będą odnosić się do nowej rzeczywistości, w której przemysł spotkań odbudowuje swoją pozycję. Wśród mówców są międzynarodowi i polscy eksperci i praktycy, przedstawiciele rządu, samorządów, organizacji branżowych oraz ambasadorowie kongresów.

– Pandemia COVID-19 doprowadziła branżę spotkań to totalnej zapaści, po stopniowym „odmrażaniu” naszej działalności próbujemy przystosować się do „nowej normalności”. Trendy, które kształtują branżę wydarzeń biznesowych od kilku lat, w tym cyfryzacja, zrównoważony rozwój i zwiększona potrzeba bezpieczeństwa, stały się obecnie niezmiernie ważne. Do naszych głównych zadań należy nawiązanie nowych relacji z interesariuszami przemysłu spotkań: dostawcami, partnerami i klientami, dbając przy tym o nasze środowisko i lokalną społeczność – mówi Anna Jędrocha, koordynator Meetings Week Poland 2020, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.

– Walczymy o przetrwanie naszych firm, i często mówimy, że nie mamy teraz czasu na zrównoważony rozwój, ale wiemy już, że wsparcie, jakie otrzymaliśmy w wyniku wprowadzenia tarcz antykryzysowych, wystarczy na bardzo krótki okres naszej działalności. Jeszcze więcej wysiłków będzie nas kosztować przywrócenie popytu na nasze usługi i nie możemy tutaj zaprzepaścić potrzeby odbudowy społeczności przemysłu spotkań. Bo nie ma spotkań bez ich uczestników – wyjaśnia.

 

Dlatego Meetings Week Poland 2020 poruszy wszystkie ważne i aktualne dla rynku spotkań zagadnienia, ale zorganizowany zostanie w innej formule. Odwołana na wiosnę ósma edycja MWP, odbędzie się w dniach 16-17 września, w formacie hybrydowym. Uczestnicy i mówcy będą na żywo w pięciu miastach jednocześnie, a całość będzie dostępna także online. Partnerami MWP są obiekty: FHouse Warsaw, Centrum Kongresowe ICE Kraków, Międzynarodowe Centrum Kongresowe & Spodek PTWP Event Center w Katowicach, Grupa MTP Poznań Congress Center, Lubelskie Centrum Konferencyjne oraz Novotel Centrum Warszawa. Na żywo wszystkie te lokalizacje połączy Brill AV Media.

 

– My jesteśmy gotowi organizować bezpieczne spotkania i chcemy powrócić na rynek. Chcemy, żeby wrócił prężny i tętniący życiem przemysł spotkań w Polsce, rozwijający się w harmonii z potrzebami naszych klientów – podkreśla Anna Jędrocha.

 

 

 

Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.

 

Dwudniowe wydarzenie zostanie podzielone na kilka sesji, za program których odpowiadają poszczególne organizacje branżowe współtworzące MWP.

Sesje zaplanowane na 16 września będą toczyły się równolegle w pięciu miastach. Uczestnicy, którzy wybiorą udział w MWP online, mogą korzystać zarówno z wykładów i paneli dyskusyjnych, jak i wziąć udział w spotkaniach z partnerami w przygotowanych do tego celu wirtualnych pokojach.

 

Pierwsza sesja to nowa formuła konferencji Poland Meetings Destination (organizowanej przez The Warsaw Voice) – poświęcona wzywaniom i perspektywom. Kluczowym pytaniem, jakie stawiają organizatorzy, jest: czy obecnie w Polsce powinniśmy postawić na rozwój turystyki spotkań, stymulującej rozwój całej gospodarki, jej innowacyjność, inwestycyjną atrakcyjność? Po latach oczekiwań i starań ze strony całej branży, krótko przed czasem pandemii, turystyka trafiła pod skrzydła Ministerstwa Rozwoju, co podkreśla jej związki z gospodarką raczej, a nie ze sportem. Pojawią się nowe środki i narzędzia, służące rozwojowi turystyki. Czy na podobne wsparcie może liczyć branża spotkań? Czy zostanie wprowadzona lokalna opłata turystyczna? Czy profesjonaliści sektora MICE mogą wpłynąć na pozytywne kierunki zmian?

Gośćmi sesji będą m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy i wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Arkadiusz Opoń, którzy będą mówić o stanie i perspektywie turystyki spotkań. W dyskusji panelowej pt. „Jaki przemysł spotkań w epoce zwiększonego ryzyka dla zdrowia? Próba nakreślenia kierunków rozwoju” wezmą udział przedstawiciele administracji państwowej, samorządów, przedsiębiorców i Ambasadorowie Kongresów Polskich.

Kolejna sesja, przygotowana przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Bureau POT, nosi tytuł  Zrównoważony rozwój podstawą odbudowy przemysłu spotkań. Do udziału w konferencji organizatorzy zaprosili wybitne ekspertki w tytułowej dziedzinie – Claudię van’t Hullenaar z Global Destination Sustainable Index oraz Jane Cunningham z BestCities Global Alliance, które przedstawią aktualne modele działania zrównoważonych miast, obiektów i firm. Dopełnieniem ich prezentacji będzie panel dyskusyjny, w którym rozmówcy podzielą się przykładami innowacyjnych rozwiązań w obszarze organizacji wydarzeń biznesowych na świecie i w Polsce, wprowadzanych w celu zwiększenia konkurencyjności w dynamicznie zmieniającym się świecie zdominowanym przez COVID-19. Celem tej sesji jest próba odpowiedzi na następujące pytania: Jak zmienił się przemysł spotkań w czasie pandemii i czy mamy szansę na jego odbudowę w duchu zrównoważonego rozwoju? Jak w „nowej normalności” pozytywny wpływ organizacji wydarzeń biznesowych może zmieniać firmy i świat, przezwyciężać bariery oraz inspirować lokalne społeczności?

 

Ostatnią tego dnia sesję pt. „Targi dają więcej – wracamy / Targi B2B – Back to Business – Bezpieczny powrót”, zrealizuje Polska Izba Przemysłu Targowego, która dołączyła do organizatorów MWP. Podczas spotkania mowa będzie o szansach dla firm z branży na powrót na rynek po okresie spowolnienia, możliwościach ich rozwoju i odbudowywania utraconych relacji. Celem spotkania jest też pokazanie, że firmy te są silne, przetrwały kryzys i wracają z nowymi rozwiązaniami, a targi odgrywają kluczową rolę w odbudowie biznesu, pozawalają na odbudowywanie relacji i organizowane są z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Keynote speakerem w tej sesji będzie Nick Dugdale-Moore, regional manager Europe, UFI.

Sesje drugiego dnia odbędą się na żywo w Warszawie, będzie można wziąć w nich udział także online.

Pierwsza z nich współorganizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland poświęcona będzie perspektywom organizacji branżowych i wyzwaniom, jakie stoją przed sektorem wydarzeń i spotkań oraz działaniom nowo powołanej przez organizacje branżowe Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

Sesja prowadzona przez MPI Poland Chapter pt. Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań będzie dotyczyła różnych wymiarów bezpieczeństwa. Temat bezpieczeństwa i ochrony w branży spotkań znajduje się wśród priorytetów edukacyjnych MPI Global, a dzisiaj w obliczu wyzwań związanych z pandemią COVID-19 ma szczególne znaczenie. MPI wydało obszerną publikację pt. „Bezpieczeństwo i ochrona w branży eventowej – przewodnik po najlepszych praktykach w planowaniu spotkań i wydarzeń” oraz ustanowiło doroczne Konklawe Zarządzania Ryzykiem. Wynikiem tych działań jest powstanie kompendium wiedzy o bezpieczeństwie, którego najważniejsze zagadnienia będą poruszone i omawiane podczas sesji. Gościem specjalnym spotkania będzie Paul Foster, ekspert w dziedzinie zarządzania tłumem.

Finałowym eventem MWP 2020 będzie Gala Kompasy Vistuli – wydarzenie organizowane przez Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Podczas gali uhonorowani zostaną absolwenci SGTIH – laureaci pierwszej edycji konkursu „Kompasy Vistuli”.

 

Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny.

Szczegółowy program oraz formularz rejestracyjny znajdują się na stronie www.meetingsweek.pl.